Blog Datum: 25-10-2017

Onderneming uitgelicht: BOD Events

In ‘Onderneming uitgelicht’ laten wij ondernemers aan het woord over hun uitdagingen en passie voor het vak. Deze keer spreken wij Dirk Malschaert van BOD Events, een landelijk opererende evenementenorganisatie. Hun financiële zaken worden behartigd door NOAB-kantoor Ten Raede Groep in Dordrecht.

“BOD Events gelooft in de kracht van Bringing People Together. Dát is precies wat wij – Magchiel, Maarten en Dirk – wilden bereiken met onze evenementen. In 2001 is BOD op een studentenkamer ontstaan en inmiddels zijn we uitgegroeid tot een organisatie die toonaangevende evenementen organiseert. We organiseren kwalitatieve evenementen voor iedereen die met ons de passie voor muziek deelt. Deze passie voor muziek vertalen we naar evenementen die toegankelijk zijn voor iedereen, we werken samen met onderwijs en we bieden muzikale talenten alle kansen. Onze grootste evenementen zijn Wantijpop, Live at Wantij, Dancetour en Breda Live.”

Samenwerking
Hoe is de keuze voor een samenwerking met jullie NOAB-kantoor tot stand gekomen? “In eerste instantie hebben wij niet bewust gekozen voor een NOAB-gecertificeerd kantoor. De directeur van Ten Raede is een goede kennis van ons, hierdoor was de keuze snel gemaakt. We merkten gedurende de samenwerking dat het NOAB-keurmerk een absoluut voordeel is. We moeten regelmatig stukken indienen bij gemeenten en dan blijkt de certificering van ons NOAB-kantoor zeker een plus.”

Financiële administratie
“Tijdens onze beginjaren liepen we met de financiële administratie wel tegen een aantal problemen aan. Bijvoorbeeld met de belastingaangifte of jaarverslagen. De grootste valkuil was echter om het financieel overzicht te houden met alle verschillende evenementen. Ons NOAB-kantoor heeft ons hier heel goed bij geholpen. Inmiddels hebben zij het financiële plaatje zo ingericht dat het voor ons een stuk gemakkelijker is om overzicht te houden.”

Voordelen en belangrijkste zaken NOAB-kantoor
“Tegenwoordig zetten we Ten Raede Groep regelmatig in voor belangrijke zaken als belastingaangifte, jaarverslagen, loonadministratie, verzekeringen en als gesprekspartner bij financiële vraagstukken. Het is fijn om zulke zaken uit handen te kunnen geven, zelf doen kost ons te veel tijd. Tijd die we liever besteden aan de organisatie van evenementen. Daarnaast werken we al vanaf het begin samen met dit NOAB-kantoor; we weten precies wat we aan ze hebben en vertrouwen volledig op hun adviezen. Het kantoor is prettig in omgang, makkelijk benaderbaar en daarbij krijgen we altijd snel én eerlijk antwoord. Dat is veel waard.”

Toekomstplannen
“We denken vooruit en zijn voortdurend op zoek naar nieuwe evenementen en concepten op nieuwe plaatsen en locaties. Daarnaast willen we onze bestaande evenementen natuurlijk altijd up-to-date houden en hier investeren we ook veel in. Ten Raede Groep adviseert ons daar goed bij. We spreken vraagstukken uitvoerig met elkaar door. Bijvoorbeeld: kunnen we dit financiële risico nu nemen of is dit niet het juiste moment? Dit geldt voor zowel investeringen in onze bestaande evenementen, als voor nieuwe concepten en toekomstige evenementen.”

Een gouden tip voor ondernemers
“Ga ervoor en probeer je dromen te verwezenlijken! Dit hebben wij destijds als studenten ook gedaan. Maar ook belangrijk, vergeet nooit de financiële zaken voor jezelf goed te regelen!”

Ben jij zzp’er of mkb’er en op zoek naar een administratiekantoor of belastingadvieskantoor dat bij jou past? Bekijk hier alle NOAB-gecertificeerde administratiekantoren bij jou in de buurt.

Deze blog is een momentopname en voor het laatst aangepast op 25 oktober 2017.

Vind een NOAB-kantoor bij jou in de buurt

NOAB kantoor zoeken