Blog Datum: 31-07-2017

Onderneming uitgelicht: Campooz

Campooz verovert de markt met bijzondere en innovatieve vouwwagens!


In ‘Onderneming uitgelicht’ laten wij ondernemers aan het woord over hun uitdagingen en passie voor het vak. Deze keer spraken wij met Gert IJszenga, eigenaar van Campooz. Sinds 2016 veroveren zij de vouwwagenmarkt met bijzondere en innovatieve vouwwagens.

Campooz is een jong en zeer sterk groeiend vouwwagenmerk. Kenmerkend aan hun modellen is dat de tent bovenop de aanhanger wordt gebouwd, waardoor een extreem groot bed mogelijk is en er een enorme bagageruimte ontstaat. Daarnaast kan bij Campooz als enig vouwwagenmerk de tent van de wagen worden gehaald waarmee de aanhanger ook los te gebruiken is.

Uitdaging!
“Als zeer snelgroeiend bedrijf liepen wij er tegenaan dat onze administratie en boekhouding versneld geschikt gemaakt moest worden om de orders te verwerken en de productie aan te sturen. Hier konden we wel wat hulp bij gebruiken”, begint Gert IJszenga meteen als we met hem het gesprek aangaan over het opzetten en ook het financieel succesvol maken van zijn bedrijf. Hij is eigenaar van Campooz. Zijn financiële zaken worden behartigd door het NOAB-gecertificeerde administratiekantoor Bouma in Assen, zo vertelt hij.

Groei
“Wij zijn in januari 2016 gestart, je kunt je voorstellen dat je dan als ondernemer met 1000 en 1 dingen tegelijk bezig bent. Je wilt uiteindelijk je product in de markt zetten, maar dit moet natuurlijk wel rendabel zijn. Ik wist ook niet hoe snel het allemaal zou gaan, of het een succes zou worden of niet. Natuurlijk geloofde ik in het product, daar gaat ondernemen om, maar het is van tevoren lastig inschatten hoe zaken gaan lopen.”

“Ons NOAB-gecertificeerd kantoor, Administratiekantoor Bouma, heeft ons hierbij voortreffelijk geholpen. Zo werd ons planningssysteem gekoppeld aan de boekhouding en hoefden we ons geen zorgen te maken over aangiftes en rapportages. Hierdoor is het voor ons mogelijk om ook administratief onze groei bij te houden.”

Sparringpartner
“Wat heel fijn is dat ons administratiekantoor alles verzorgt als het gaat om rapportages en btw-aangiftes. Daarnaast zijn ze voor ons sparringpartner als het gaat om juridische en financiële aangelegenheden. We kunnen altijd bij ze terecht als wij hier vragen over hebben. En je merkt ook dat als je bijvoorbeeld bij een bank binnenkomt en laat zien dat je zakendoet met een gecertificeerd NOAB-kantoor, je gewoon serieuzer wordt genomen.”

Op de vraag of een NOAB-gecertificeerd kantoor een bewuste keuze was, is het antwoord een volmondige: “Jazeker!” IJzenga gaat verder, “voor ons is het NOAB-keurmerk een belangrijk argument geweest omdat hiermee een kwaliteitscertificaat wordt afgegeven. Dit geeft ons de zekerheid dat de kwaliteit gewaarborgd is. Het is al zo lastig om zoveel keuzes te maken als je een onderneming start, het NOAB- keurmerk gaf ons ieder geval de zekerheid dat we een goede keuze maakten.”

Hoe ziet de toekomst van Campooz eruit?
“Wij groeien razendsnel en hebben internationale ambitie. Daar komt natuurlijk ook wel weer het één en ander bij kijken. Het is gewoon heel fijn om te weten dat wij bij ons huidige NOAB-kantoor in goede handen zijn. Zij kunnen ons, ook met onze grote ambities, uitstekend ondersteunen!

Heb je nog een laatste tip voor ZZP’ers en MKB’ers?
“Als gouden tip kan ik alleen maar zeggen: Ondernemen is risico nemen maar ga er vol voor en laat je ondersteunen door sterke partners!”

Ben jij ZZP’er of MKB’er en op zoek naar een administratiekantoor of belastingadvieskantoor dat bij jou past? Bekijk hier alle NOAB-gecertificeerde administratiekantoren bij jou in de buurt.

Deze blog is een momentopname en voor het laatst aangepast op 31 juli 2017.

Vind een NOAB-kantoor bij jou in de buurt

NOAB kantoor zoeken