Blog Datum: 25-05-2018

Onderneming uitgelicht: Dehcos

In ‘Onderneming uitgelicht’ laten wij ondernemers aan het woord over hun uitdagingen en passie voor het vak. Deze keer spraken we met Henry Peeters, mede-eigenaar van schoonheidssalon Dehcos. Hij vertelt ons over het ondernemerschap, zijn ervaring met financiële administratie en de samenwerking met hun NOAB-kantoor Quartado.

Dehcos is nu zo’n 8 jaar gevestigd in het Limburgse plaatsje Baarlo. Henry vertelt dat zijn vriendin Désirée als zelfstandig schoonheidsspecialist is begonnen en dat hij later is aangehaakt vanuit de IT. Inmiddels is Dehcos uitgegroeid tot een professionele schoonheids- en kapsalon waar high-end cosmetica- en haarproducten worden verkocht. “We zijn met name gericht op het voorkomen en verhelpen van huidproblemen en huidveroudering. Service staat bij ons op nummer één. Elk huidprobleem is zo specifiek dat elk probleem vraagt om een andere behandeling. Hierin willen we onze klanten goed kunnen adviseren. We zijn geen prijsvechter, tevreden klanten en het bieden van een goed advies is voor ons het belangrijkste”. Naast de salon heeft Dehcos ook nog een webshop waar zij hun producten aanbieden.

De vrijheid van het ondernemerschap

Ondanks dat Henry ook een geruime tijd als werknemer in de IT heeft gewerkt, heeft hij eigenlijk altijd al ondernemer willen worden. “Ik heb dit altijd al gewild. Zowel mijn vriendin als ik. Altijd was ik dat aan het roepen, maar het is uiteindelijk wat later gekomen. Nu kan ik het ondernemerschap combineren met mijn ervaring vanuit de IT en Dehcos offline én online nog meer laten groeien. Onze focus ligt inmiddels ook heel erg op het online gedeelte van de schoonheidssalon. Dat proberen we voortdurend te optimaliseren, zodat we ook online een goed en persoonlijk advies kunnen bieden.”

Het mooiste aan het ondernemerschap vindt Henry de vrijheid. “De vrijheid van het ondernemerschap vind ik heerlijk en daarnaast ook heel belangrijk. Dat je zelf kan doen wat je wilt en wat jij denkt dat goed is. Natuurlijk luister ik ook goed naar onze medewerkers, want die zijn voor ons heel belangrijk. Ik heb natuurlijk zelf ook voor een werkgever gewerkt dus ik heb daar veel gezien en geleerd. Dat kan ik nu zelf goed gebruiken!”

Slechte ervaring

Sinds twee jaar is Dehcos klant bij het NOAB-kantoor Quartado. “De reden dat ik bij Quartado terecht ben gekomen is eigenlijk minder leuk. Bij mijn vorige administratiekantoor had ik op den duur het gevoel dat zij hun werk niet goed deden. Achteraf gezien zijn er ook heel veel fouten gemaakt. Quartado heeft er uiteindelijk heel hard aan gewerkt om dit allemaal weer recht te trekken.” Henry vertelt dat deze slechte ervaring hem veel energie heeft gekost en het zijn vertrouwen heeft geschaad. Gelukkig heeft het NOAB-kantoor Quartado dit vertrouwen weer helemaal hersteld. “Het is een heel fijn bedrijf, heel menselijk én eerlijk. We hebben twee keer in de maand een medewerkster van Quartado hier in de salon, zij doet voor ons de administratie. Dat gaat gewoon allemaal heel fijn, een hele goede samenwerking dus!”

“Gewoon dat je het gevoel hebt: ‘dat regelt Peter wel’. Als je dat hebt, is dat echt een verademing!”

Lesson learned

Wat Henry heeft geleerd van de slechte ervaring met zijn vorige administratiekantoor? “Je moet goed zoeken naar een goed administratiekantoor want er zijn een boel boekhouders die niet voldoen aan normale kwaliteitseisen, dat heb ik zelf meegemaakt. Ik kijk nu wel eerder of iemand is aangesloten bij bijvoorbeeld een instantie als NOAB. Dat is heel belangrijk. Met name voor de MKB’ers die diensten afleveren. Dat zijn gewoon hardwerkende mensen die op een fatsoenlijke manier hun brood willen verdienen. Zeker als je een partner zoekt voor je financiën, is het heel fijn als zij aangesloten zijn bij een instantie die erop toeziet dan zaken goed verlopen. Zoals ik lees is NOAB vrij streng dus dat geeft dan toch wel een bepaalde zekerheid en rust. Ik zou daar in de toekomst zeker rekening mee houden, maar ik hoop natuurlijk dat ik niet meer weg hoef bij Quartado.”

Na de slechte ervaring met het vorige administratiekantoor wilde Henry zelf de basiskennis van de administratie onder de knie krijgen en er ook meer gevoel bij krijgen. “Peter van Quartado heeft mij toen alles uitgelegd. Ik heb toen een jaartje zelf de facturen geboekt en hierna heb ik gevraagd of Quartado dat voor mij kon overnemen. Zij zitten nu twee keer per maand bij ons op kantoor om dat te doen. Ik bekijk dat nu nog wel, maar ik doe het nu dus niet meer zelf. Het NOAB-kantoor Quartado helpt ons nu met de volledige administratie. Van het inboeken van de facturen, het boeken van alle digitale betaalmethodes tot het opstellen van de jaarrekeningen.”

Toekomstplannen van Dehcos

“We focussen ons op dit moment vooral op het online gedeelte, daar willen we graag in groeien. In de toekomst willen we ook groeien qua salon, bijvoorbeeld met een andere vestiging. Een vestiging in een stad lijkt ons dan wel wat”. Henry weet zeker dat het NOAB-kantoor Quartado hen goed kan helpen met hun toekomstplannen. “Daar zijn ze eigenlijk al mee bezig. Wij gaan namelijk over naar een BV. Hij heeft ons daar al heel goed bij geholpen. Ik heb een erg goede relatie met Peter en hij neemt veel stress uit handen. Dat is heel fijn. Gewoon dat je het gevoel hebt: ‘dat regelt Peter wel’. Als je dat hebt, is dat echt een verademing!”

Advies voor andere ondernemers

“Kijk goed met wie je in zee gaat. Het kan natuurlijk goed voelen maar controleer het wel. Stel moeilijke vragen en laat je ook eens adviseren door iemand anders. Steek vooral niet je kop in het zand want uiteindelijk ben je er zelf verantwoordelijk voor. Dat is heel belangrijk om te beseffen.”

Ben jij ZZP’er of MKB’er en op zoek naar een administratiekantoor of belastingadvieskantoor dat bij jou past? Bekijk hier alle NOAB-gecertificeerde administratiekantoren bij jou in de buurt.

Deze blog is een momentopname en voor het laatst aangepast op 25 mei 2018.

Vind een NOAB-kantoor bij jou in de buurt

NOAB kantoor zoeken